Radiomainokset

Radiomainosnäytteitä löydät kohdista ASIAKKAAT ja PALKINNOT.

Radiomainos toimii parhaiten silloin, kun se käyttää hyväkseen äänen voimaa: radio ei ole pelkkä informaatiosadetin, vaan aidosti kuulijan tunteisiin vetoava voimallinen media. Parhaimmillaan spotti jättää vahvan muistijäljen sekä vahvistaa asiakkaan brändiä, kun kuulija kytkee siihen erilaisia mielleyhtymiä. Tämän saavuttamiseksi spotin on synnytettävä vahva tunnereaktio. Se voi naurattaa, pohdituttaa tai jopa itkettää. Oikea lähestymistapa valitaan aina viestitettävän sanoman pohjalta.

Ihmisen kyky vastaanottaa tietoa kerralla on rajallinen. Informaation määrä kannattaa siis pitää mahdollisimman vähäisenä ja selkeänä. Tutkimusten mukaan 30 sekunnin pituisesta spotista ihminen muistaa keskimäärin kolme asiaa. Nämä kolme on hyvä pohtia jo etukäteen briiffiä annettaessa.

Kun käsikirjoitus on hyväksytty, siirrytään itse tuotantovaiheeseen. Asiakas saa kuulla suositeltujen näyttelijöiden ääninäytteet ja halutessaan vaikuttaa roolitukseen. Kun spiikit on nauhoitettu, leikattu, mahdolliset ääniefektit ja musiikki lisätty, on aika luovuttaa tuotanto asiakkaan lopullista hyväksyntää varten. Käsikirjoitusta ei tässä vaiheessa voi enää muuttaa ilman erillistä lisämaksua näyttelijälle, mutta musiikin vaihtaminen ja miksauksen muuttaminen ovat asiakkaalle ilmaisia toimenpiteitä.

Käytettävät kielet radiomainoksissa ovat suomi, ruotsi, englanti ja saksa.

Sound Branding

Lähes kaikilla maailmanlaajuisilla brändeillä on oma äänellinen logonsa, joka allekirjoittaa yrityksen kertoman viestin, oli kyseessä televisio-, radio- tai nettimainos. Intelin neljän nuotin pituinen, marimballa soitettu sävelmä tai McDonaldsin “I’m lovin’ it”-laulu ovat iskostuneet kuluttajien muistiin lähtemättömästi. Suomessakin on äänellisen brändyksen hyödyt jo alettu vähitellen ymmärtämään. Silja Linen tunnusmusiikki, Saarioisten lauletut mainokset tai Fazerin sinisen pianomelodia ovat jo ikonisia äänilogoja, jotka vievät meidät ajatuksissamme perhelomalle Itämerelle, ruokapöydän ääreen tai saavat makeanhampaan kolottamaan.  Oikealla musiikilla pystytään parantamaan yrityksen tunnettuvuutta, herättää tunteita ja jättää vahva muistijälki.

Yrityksen äänellinen imago suunnitellaan aina yhdessä asiakkaan kanssa  ainutlaatuiseksi kokonaisuudeksi.

Alla on muutamia näytteitä Kiwi Soundsin tuotannoista, joilla on luotu yritykselle äänellinen imago.

Copywriting

Valmiiden radiomainosten lisäksi Kiwi Sounds suunnittelee asiakkaalle myös käsikirjoituksia muille medioille jaettavaksi. Kiwi Soundsilla on laaja verkosto ja se pystyy tarvittaessa suosittelemaan sopivaa tuotantoyhtiötä mainoksen tekemiseksi.